Oświadczenia o transakcjach dostarczają konsumentom istotnych danych. Zaawansowane technologie druku cyfrowego i wykańczania wpływają na produkcję transakcyjną zarówno w zakładach, jak i w centrach danych. Na dużych i bardzo dużych powierzchniach użytkownicy szukają kompletnego, kompleksowego rozwiązania pocztowego. Technologie druku atramentowego z podawaniem ciągłym i zaawansowane cyfrowe systemy wykańczania zapewniają podstawowe usługi dla tego segmentu.

Podczas gdy w niektórych obszarach istnieje nacisk na dostarczanie poczty elektronicznej, liczne badania wspierają rozwój druku. Interquest: Druk Transakcyjny w Ameryce Północnej: Market Analysis & Forecast, 2014-2019, podaje, że obecnie ponad 34 procent wydruków transakcyjnych jest wytwarzanych na drukarce atramentowej i przewiduje się, że do 2019 roku wzrośnie do 51 procent.

Zgodnie z prognozą amerykańskiej firmy InfoTrends dotyczącą aplikacji do cyfrowego druku produkcyjnego: 2012-2018, do roku 2018, strony transakcyjne będą stanowić 20 procent cyfrowych emisji w USA. W przyszłości druk pozostanie integralną częścią wysoko- i wysokonakładowej przestrzeni transakcyjnej.

Kompletny pakiet
Głównym trendem w druku transakcyjnym jest zdolność technologii atramentowych z ciągłym podawaniem i wyrafinowanych cyfrowych systemów wykańczania do współpracy, oferując kompletne rozwiązanie mailingowe, przenoszące pustą kartkę papieru do gotowej do wysłania wiadomości w całościowym obiegu roboczym. Jest to obecnie dominujące bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ użytkownicy wymagają wydajności i produktywności.

"W dzisiejszym konkurencyjnym środowisku biznesowym, celem jest produkowanie więcej przy użyciu mniejszej liczby pracowników, przy jednoczesnym zachowaniu kontroli jakości gotowego produktu. Koncepcja "biały papier w środku, gotowy produkt na zewnątrz" stała się rzeczywistością dzięki integracji systemów wykończeniowych komunikujących się bezpośrednio z prasą", wyjaśnia Susan Corwin, kierownik ds. marketingu w Rollem International.

Prędkość napędza trend druku atramentowego. "W związku z tym, że technologia druku atramentowego z ciągłym podawaniem papieru wciąż zwiększa prędkość, zmusza ona drukarnie i dostawców do znajdowania bardziej efektywnych sposobów obsługi dużych ilości przesyłek w coraz krótszym czasie", mówi Nick Gerovac, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w VITS International, Inc.

"Usprawnienie pracy na białym papierze do postaci gotowego, kolorowego modelu drukowania tworzy wydajność, która nie istniała w przypadku wolumenu druku przekraczającego jeden milion plus stron miesięcznie". W niektórych przypadkach umożliwia to także właścicielowi drukarni utrzymanie przychodów wydawanych obecnie na zakup obudów do druku offsetowego od zewnętrznych dostawców, zwiększając ich zyski" - dodaje Sheri Jammallo, kierownik ds. marketingu w segmencie korporacyjnym w Canon Solutions America.

Według Pata McGrew'a, M-EDP, ewangelisty druku atramentowego HP PageWide Web Press, nowe wprowadzenie drukarek atramentowych sprawia, że dodanie technologii druku atramentowego do środowiska transakcyjnego staje się atrakcyjne dla nabywców. "Połączenie szybkości i kosztu za stronę w połączeniu z nową falą urządzeń wykańczających, które nadążają za szybkością pras, otwiera drzwi do większej pojemności przy mniejszej powierzchni niż banki urządzeń opartych na tonerze".

"Większa liczba konsumentów i rozpowszechnienie cyfrowych kanałów komunikacji sprawia, że fizyczna komunikacja jest bardziej spersonalizowana, angażująca i ściśle zintegrowana z innymi elementami wszech-kanałowej kampanii komunikacyjnej. Oznacza to, że operacje związane z drukowaniem i wysyłką muszą być na tyle elastyczne, aby można było przetwarzać wiele złożonych profili zadań w szybszy i bardziej opłacalny sposób" - mówi Grant Miller, wiceprezes ds. globalnego strategicznego zarządzania produktem, Pitney Bowes Document Messaging Technologies.

Jeśli chodzi o stronę końcową, Johan Lauren, dyrektor biznesowy Hunkeler, Standard, uważa, że w przeszłości barierą dla środowisk transakcyjnych przyjmujących zautomatyzowane rozwiązania cyfrowe był brak możliwości przeprowadzania ważnych kontroli jakości. "Przeszkoda ta została usunięta, ponieważ najnowocześniejsze systemy kontroli mogą śledzić przesyłkę od końca do końca, aby zapewnić jej jakość i integralność".

"Te systemy wizyjne sprawdzające integralność, oprócz nowych technologii wykańczania, takich jak konwencjonalne szybkie insertery z opcjonalnymi głowicami drukującymi dodanymi do adresowania kopert do kompletnych fabryk białego papieru, umożliwiają nieograniczoną personalizację we wszystkich obszarach tradycyjnego rynku transakcyjnego", mówią Shelley Sweeney, wiceprezes ds. druku transakcyjnego i marketingu bezpośredniego oraz Jerry Sturnick, GM, zespół biznesowy ds. rozwiązań w zakresie wykańczania i przepływu pracy, Xerox Corporation.

Jako całość, Lance Martin, dyrektor ds. sprzedaży MBO America, postrzega te trendy zachodzące w druku transakcyjnym jako naturalny postęp w biznesie. "Gdy wprowadzane są nowe technologie, firmy stosują je najlepiej jak potrafią, wykorzystując istniejące technologie i zasoby dostępne na rynku".

Dr John Kuta, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Ameryce Północnej - obsługa mediów drukowanych w BDT Media Automation GmbH, zauważa, że wiele systemów druku cyfrowego wdrożyło systemy obsługi mediów zapożyczone ze starszych systemów druku analogowego.

"Ograniczenia związane z tym starszym podejściem do zarządzania mediami ograniczają elastyczność, wszechstronność i wykorzystanie maszyn w przypadku pras cyfrowych w czasie, gdy przemysł wymaga więcej. W związku z tym, że wartość drukowanego egzemplarza jest obniżana w wyniku konkurencji ze strony rozwiązań komunikacji elektronicznej, drukarnie poszukują pełnej automatyzacji z większą wszechstronnością maszyn i integracją procesów w celu obniżenia kosztu jednego wydruku" - kontynuuje.

Catering na żądanie
Sprzedawcy współpracują ze sobą, aby zaoferować kompletne rozwiązania mailingowe dla tych, którzy znajdują się na dużej i bardzo dużej przestrzeni. Podczas gdy niektórzy współpracują z innymi dostawcami, niektórzy rozpoczynają uruchamianie własnych linii produktowych, aby sprostać zapotrzebowaniu.

Firma BDT Media opracowała swoją technologię BDT Tornado, aby zaspokoić potrzebę elastyczności i wszechstronności w obsłudze nośników. Technologia ta jest wdrażana w systemach podajników stosowanych w cyfrowych prasach HP Indigo 10000 i 30000, a ostatnio podajnik BDT TPF-550 z technologią BDT Tornado został włączony do cyfrowej kolorowej prasy produkcyjnej Kodak Nexpress Digital Press.

Bell and Howell LLC mają wpływ na tworzenie przesyłek za pomocą swojego Invelopera, który tworzy kopertę wokół zawartości, zamiast wkładać zawartość do wstępnie uformowanej koperty. W połączeniu z kolorowymi drukarkami pozwala to uzyskać wysoką wydajność produkcyjną do 30.000 gotowych sztuk na godzinę.

Firma Canon oferuje serię Océ ColorStream 3000Z, charakteryzującą się dużą prędkością dla środowisk o bardzo dużym natężeniu produkcji. Ta drukarka atramentowa z podawaniem ciągłym może być wyposażona w funkcję wykańczania w linii lub w trybie nearline, w zależności od potrzeb klienta.

Według McGrew, HP wprowadziło na rynek swoje maszyny HP PageWide Web Presses, które są przeznaczone dla branży druku transakcyjnego i książkowego. Portfolio obejmuje modele od 20 do 42 cali i może być łączone zarówno z rozwiązaniami wykańczającymi inline, jak i nearline, w zależności od potrzeb klienta.

MBO opracowało swoje rozwiązania w taki sposób, aby wymagały mniej ręcznej obsługi i możliwości łączenia różnych modułów w celu stworzenia niestandardowego systemu. Rozwiązania "szyte na miarę" są idealne dla tych z segmentu transakcji o dużej i bardzo dużej wartości wolumenu.

Pitney Bowes oferuje kompleksowe rozwiązanie, które pomaga w migracji działalności drukarskiej i pocztowej do Fabryki Białej Księgi. Szybkie systemy cyfrowego kolorowego druku atramentowego IntelliJet są zbudowane z oprogramowaniem Pitney Bowes Production Intelligence, które oferuje spersonalizowaną komunikację o większym wpływie.

Rollem utrzymuje relacje z większością głównych producentów drukarek atramentowych, co pozwala firmie na dostarczanie klientom kompletnego pakietu do drukowania i wykańczania. Co ważne, Jetstream XY Finisher posiada funkcję Smart Perf, oferującą trzy tryby perforacji. Jest on idealny do tworzenia formularzy przekazów pieniężnych i wiadomości - aplikacji rozpowszechnionych w wysokonakładowym druku transakcyjnym.

Nowy moduł dynamicznego perforowania i wykrawania Hunkeler DP8 w standardzie zwiększył swoją prędkość do 720 stóp na minutę (fpm), aby dopasować go do szybkich systemów atramentowych. Ponadto system kontroli WI6 firmy Hunkeler kontroluje każdą wydrukowaną stronę - z prędkością do 850 fpm - i przekazuje wyniki z powrotem do systemu zarządzania przepływem pracy.

VITS dostosowuje swoją szybką, wysokonakładową technologię pierwotnie używaną do druku offsetowego i konfiguruje ją do potrzeb wysokonakładowych drukarek zwojowych.
Xerox był jednym z pierwszych dostawców rozwiązań cyfrowych, który nawiązał współpracę z wiodącymi dostawcami usług wykończeniowych. Dziś jest to nadal usługa oferowana przez Xerox Production Ink Jet Solutions i stanowi uzupełnienie oferty oprogramowania i usług Xerox Workflow Software.

Electronic Push
Dostarczanie poczty elektronicznej, szczególnie w wysokiej i bardzo wysokiej przestrzeni transakcyjnej, pozostaje silnym argumentem dla wielu usług druku lub marketingu, w zależności od ich możliwości - dostawców. Podczas gdy niektórzy nieugięcie uważają, że duża część rynku transakcji będzie opierać się na poczcie elektronicznej, wielu uważa, że druk nadal będzie się utrzymywał.

Ci, którzy powołują się na pocztę elektroniczną jako posiadacza większościowego w równaniu, widzą główne czynniki, takie jak popyt ze strony klientów i obawy budżetowe, jako przechylające szalę na korzyść tego modelu. Na przykład, rosnące stawki pocztowe nadal stanowią wyzwanie dla direct mail. Z drugiej strony, gracze z branży uważają, że druk jest niezłomny w swoim wzroście w przestrzeni transakcyjnej i zawsze będzie odgrywał pewną rolę.

Sweeney i Sturnick powołują się na statystyki firmy analitycznej InfoTrends, według których tylko około 25 procent rachunków i wyciągów dostarczanych jest bez papieru. "Choć istnieje push do dostarczania poczty elektronicznej, nie jest to tempo, które było oczekiwane lub prognozowane. Pomimo podejmowanych przez wiele firm prób przejścia na dostarczanie poczty elektronicznej w celu ograniczenia wydatków, wielu odbiorców faktur nadal lubi otrzymywać drukowane kopie swoich wyciągów", przyznają.

Miller powołuje się na ostatnie badanie, które wykazało, że 84 proc. osób uważa, że lepiej rozumieją informacje, gdy czytają je na papierze. Nawiązuje też do tego, że amerykański inspektor generalny przeanalizował trzy kolejne miesiące 2014 r. dane bilingowe dla dużej firmy energetycznej. W swoich badaniach odkrył, że 91 procent klientów decyduje się na otrzymywanie oświadczeń pocztą.

"Wielu z nich uważa, że szybki wzrost akceptacji poczty elektronicznej jako medium komunikacji transakcyjnej już zakończył się wraz z początkowymi odbiorcami i że w przyszłości nie nastąpi znaczny wzrost tych odbiorców, którzy akceptują ją jako jedyną formę komunikacji. Powodów jest wiele, od zmiany osobistych adresów e-mail po obawy o hakerów i obawy, że wiadomości e-mail z transakcji zostaną zasypane przez filtr antyspamowy, powodując utratę płatności", sugeruje McGrew.

"Dokument transakcyjny nadal rodzi zaufanie, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy konsumenci są bombardowani w każdy możliwy sposób, w tym e-mail, tekst i wideo", zgadza się Jammallo.

Laurent uważa, że wyciągi z transakcji przynoszą więcej korzyści w postaci wydruku niż dostawy elektronicznej. "Kolorowy atrament i bardziej zaawansowane urządzenia do wykańczania pozwalają firmom poprawić jakość oświadczeń, a w rezultacie ogólne doświadczenie ich klientów i ich motywację do terminowego płacenia rachunków".

Pete Jones, dyrektor ds. rozwoju biznesu, Bell and Howell, mówi, że poczta transakcyjna, która pozostaje w systemie pocztowym, utrzymuje wyższą wartość dzięki wprowadzeniu koloru.

Przyszłe transakcje
W ciągu najbliższych trzech do pięciu lat powierzchnia transakcyjna, a konkretnie porcja wysokonakładowa i ultra wysokonakładowa, będzie się różnić od obecnego stanu.
Patti Smith, starszy dyrektor ds. strategii i współpracy z WW, dział korporacyjnych systemów atramentowych, Eastman Kodak Company, postrzega integrację pełnokolorowych wkładek do marketingu bezpośredniego w strumieniu druku transakcyjnego jako najszybciej rozwijający się segment w kolorowych transakcyjnych zastosowaniach atramentowych. "Jest to bardziej przystępny cenowo sposób dotarcia do grupy docelowej niż poczta bezpośrednia, ponieważ koszty usług pocztowych stale rosną" - dodaje.

Według Millera, będzie większe zapotrzebowanie na wyższą rozdzielczość i więcej kolorów, "ponieważ poprawa jakości druku atramentowego i oszczędności kosztów przesuwają więcej wrażeń na cyfrowy kolorowy druk atramentowy".

"W miarę jak koszty druku atramentowego spadają, a przeciążenie cyfrowe staje się coraz bardziej widoczne dla konsumentów, kolorowy druk nadal utrzymuje swoją wagę", zgadza się Corwin.

W transakcyjnym stanie umysłu
Wydrukowana strona jest wykonalna w przestrzeni transakcyjnej. Zaawansowane rozwiązania w zakresie kolorowego druku atramentowego w połączeniu ze zautomatyzowanymi urządzeniami wykańczającymi pracującymi w trybie online lub nearline zapewniają w zakładach i centrach przetwarzania danych, grających w zakresie produkcji wysoko- i wysokonakładowej, ekonomiczny sposób tworzenia zestawień transakcji, które wyróżniają się w strumieniu mailowym.