klasy papieruWydawać się może, że wybór papieru do urządzeń biurowych nie będzie niczym trudnym. Ale tak naprawdę pozory mylą. Tak naprawdę jest to temat rzeka. Jeśli chce się to ograniczyć, można opowiedzieć jedynie o zwykłych kartkach w kolorze białym określonych jako kserograficzne. Inne rodzaje papierów zostawimy sobie już na inną okazję i inne wpisy. Opowiedziane tutaj kwestie będą się tylko odnosiły do zwykłego białego papieru do ksero i drukarek.

Papier papierowi nie będzie równy, dlatego najważniejsze to wziąć pod uwagę na jakim efekcie nam zależy. najważniejsza wydaje się oczywiście kwestia wizualna, która musi być wzięta pod uwagę. Pamiętajmy, że wydruk powinien być estetyczny, ostry i żywy. Jeśli będzie kolorowy, to kontrasty także muszą być należycie zachowane. Dalej trzeba się zastanowić nad przeznaczeniem papieru a dokładniej nad tym, co i w jakiej ilości będzie na takim papierze drukowane. Niektórzy producenci przygotowują specjalne papiery do wielkonakładowych wydruków. Musimy też wziąć pod uwagę właściwości tego urządzenia, które się posiada oraz to w jakiej technice będzie realizowane drukowanie a także jakie formaty pasują do drukarek.

rodzaje papieruPapier może mieć specjalną ekologiczną formę i niekiedy to również można brać pod uwagę. Wykonuje się bowiem papiery z surowców wtórnych, drzewa ze specjalnie wyselekcjonowanych lasów. Trzeba oczywiście pamiętać o tym, że papier ma swoje właściwości i umownie dzieli się go na klasy i wspomniane czynniki będą o tym decydować. Papier do ksero bardzo często klasyfikowany jest według zasady, która przygotowana była bardzo dawno przez firmę Xerox. Dość umownie białe gładzone papiery w sposób maszynowy należą do klasy A, B lub C. Klasa A oczywiście będzie najlepszą. Jest to papier ekstra biały, klasa B średni a klasa C ma charakter ekonomiczny. Dlatego papier C będzie biały pod warunkiem, że tuż obok nie będzie położony papier klasy A. nie ma jednoznacznego określenia, który papier należy do jakiej klasy, ale jest to taki element, który może ułatwiać wybór konkretnego papieru. Będzie to ułatwienie również w trakcie rozmów między kupującymi a sprzedającymi.